Περιγραφή Το Δ.Π.Μ.Σ. είναι προσανατολισμένο στην επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων, ώστε οι φοιτητές με την ολοκλήρωση των σπουδών τους να διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις, αξίες, στάσεις, αφοσίωση και δεξιότητες που χρειάζονται για να προστατεύσει και να καλυτερεύσει το περιβάλλον. Συμβάλλει ουσιαστικά στη δημιουργία νέων προτύπων συμπεριφοράς, ατόμων, ομάδων, κοινωνιών προς το περιβάλλον. Ειδικότερα με το πέρα των σπουδών τους θα έχουν αποκτήσει: Γνώσεις, ώστε να: Διαθέτουν ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο σώμα γνώσεων, στο οποίο εμπεριέχονται στοιχεία από τα γνωστικά πεδία των επιστημών της εκπαίδευσης, υπό το πρίσμα των αρχών της αειφορίας και τη διευθέτηση των περιβαλλοντικών ζητημάτων Διαθέτουν αντίληψη της εξελικτικής δυναμικής του επιστημονικού γνωστικού πεδίου και των τρεχουσών ή/και καινοτόμων εφαρμογών Κατέχουν αναλυτική και προηγμένη γνώση του αντικειμένου τους, συμπεριλαμβανομένης της κριτικής κατανόησης των θεωριών, βασικών εννοιών, αρχών και μεθοδολογιών του επιστημονικού ή εφαρμοσμένου γνωστικού πεδίου των επιστημών της εκπαίδευσης για την αειφορία και το περιβάλλον. Κατανοούν τον διεπιστημονικό χαρακτήρα των εκπαιδευτικών διαδικασιών και των δράσεων ευαισθητοποίησης του κοινού. Σχεδιάζουν, διαχειρίζονται και υλοποιούν έρευνα και να αναπτύσσουν δράσεις στο πλαίσιο του επιστημονικού πεδίου των σπουδών τους, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Μεταφέρουν τις γνώσεις και τις ικανότητες που απέκτησαν, στις δομές περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε τυπικές και μη τυπικές μορφές μάθησης και να τις εφαρμόζουν με αυτονομία και με τρόπο που να δείχνει επαγγελματισμό και κοινωνική υπευθυνότητα, ώστε να σχεδιάζουν και να διαχειρίζονται σύνθετες παιδαγωγικές δραστηριότητες βρίσκοντας λύσεις με πρωτότυπη και δημιουργική σκέψη. Λαμβάνουν αποφάσεις, να τις αξιολογούν και να αναλαμβάνουν την ευθύνη των αποφάσεων αυτών σε σύνθετα επαγγελματικά πλαίσια, τα οποία μεταβάλλονται συνεχώς και εξελίσσονται. είναι σε θέση να αναλάβουν, εντός καθορισμένων πλαισίων, την ευθύνη της ανάπτυξης των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων ατόμων και ομάδων προσχολικής ηλικίας. Δεξιότητες, ώστε να: Αναλύουν και προσαρμόζουν τις αποκτηθείσες γνώσεις τους, για να τις εφαρμόζουν σε ποικίλα ζητήματα του επιστημονικού πεδίου σπουδών ή και του επαγγελματικού τους πεδίου, καθώς και να αποκτήσουν νέα γνώση και να εφαρμόζουν ορθά τα κατάλληλα εργαλεία και τις κατάλληλες τεχνικές ανάλυσης στη διερεύνηση των βασικών θεμάτων του επιστημονικού πεδίου σπουδών τους Επιλύουν σύνθετα ή νέα προβλήματα του επιστημονικού πεδίου σπουδών τους, αναπτύσσοντας ολοκληρωμένες και δημιουργικές ή καινοτόμες λύσεις και προσεγγίσεις, υποστηρίζοντάς τες μεθοδολογικά και επιστημονικά Συγκεντρώνουν, χρησιμοποιώντας επιστημονικές ή/και εξειδικευμένες πηγές, να αναλύουν και να επιλέγουν με τρόπο κριτικό και υπεύθυνο τις ιδέες και τις πληροφορίες που αφορούν την εκπαίδευση για την αειφορία Αναπτύσσουν ζητήματα, κυρίως στο πλαίσιο του γνωστικού και του επαγγελματικού τους πεδίου, βάσει επιστημονικής τεκμηρίωσης και να διαμορφώνουν έγκυρες κρίσεις, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τις κατά περίπτωση συναφείς κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές και ηθικές διαστάσεις του θέματος Επικοινωνούν αποτελεσματικά με εξειδικευμένες και μη ομάδες, εκπαιδευτικές, εθελοντικές, γονέων, φορέων της κοινότητας, ώστε να μεταφέρουν προφορικά, γραπτά και με άλλα μέσα πληροφορίες, ιδέες, προβλήματα και λύσεις σε συγκεκριμένα θέματα, διαμορφώνοντας και αναδεικνύοντας ηγετικές ικανότητες.